Zmiany w przepisach 2018 - deklaracje PIT, RODO, split payment i inne

Zmiany w przepisach 2018 - deklaracje PIT, RODO,  split payment i inne

Zmiany w przepisach 2018 – deklaracje PIT, RODO, split payment i e-składka ZUS.

Eksperci enova365 dokonują analizy nadchodzących zmian w przepisach w roku 2018.

2018 rok przynosi wszystkim przedsiębiorcom liczne nowe regulacje. Nadchodzące zmiany w prawie gospodarczym i nie tylko dotykają każdego wymiaru prowadzenia biznesu – RODO, mechanizm split payment, JPK dla mikro przedsiębiorców, zmiany w  deklaracjach PIT czy eparagony to tylko niektóre z nich! Specjaliści w dziedzinie kadr płac, księgowości, handlu i ochrony danych osobowych enova365 przygotowali praktyczne opracowanie tych zmian wraz z eksperckim komentarzem.

Debata o RODO i JPK:

Publikacja MARATON ZMIAN 2018 to przemyślana analiza najważniejszych zmian w przepisach wraz z oceną wpływu na działalność polskich przedsiębiorców oraz praktyczna wiedza jak się na te zmiany przygotować. Omówiono w niej m.in.: wchodzące w życie w maju rozporządzenie o ochronie danych osobowych, dotykające niemal każdego aspektu prowadzenia działalności w firmie.

Rozporządzenie o ochronie danych osobowych nakłada na organizacje nowe obowiązki dotyczące sposobu ochrony danych osobowych, a konsumentom dostarcza skutecznych narzędzi do dociekania swoich praw. Z uwagi na dużą ogólność rozporządzenia temat może budzić wątpliwości i problemy w interpretacji. Istotą rozporządzenia jest dostosowywanie zasad przetwarzania danych do aktualnego stanu wiedzy technologicznej – oznacza to, że zmiany technologiczne w podejściu do ochrony danych osobowych będą cały czas zgodne z rozporządzeniem. – mówi Konrad Spryńca, Specjalista ds. ochrony danych osobowych, manager projektu RODO.

Zobacz opracowanie: MARATON ZMIAN 2018. Bądź gotowy do startu nowych przepisów 2018

W poradniku zawarte zostały również zmiany związane z przepisami kadrowymi oraz księgowymi, t.j. zmiany w deklaracjach PIT, zmiany wskaźników kadrowo-płacowych czy obowiązujący od 1 stycznia nowy przepis opłacania składek do ZUS – tzw. e-składka.

Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach społecznych podpisana przez prezydenta RP zmienia dotychczasowy model przelewów do ZUS. Zamiast trzech lub czterech przelewów w miesiącu, przedsiębiorcy dokonają jednego, obejmującego ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych. Według nowych przepisów dopiero po otrzymaniu płatności, Zakład Ubezpieczeń Społecznych dokona właściwego podziału na poszczególne fundusze. Według mnie zmianę co do zasady należy ocenić pozytywnie, natomiast ma ona kilka niuansów i w pewnych aspektach mogłaby być dopracowana. W obrocie gospodarczym indywidualne rachunki do regulowania opłat funkcjonują bardzo dobrze od dawna i są sporym ułatwieniem w panowaniu nad rozliczeniami kontrahentów. – komentuje Agnieszka Opalińska, ekspert w dziedzinie księgowości, kierownik projektu enova365 Księgowość.

Nowe regulacje mogą mieć istotny wpływ na rozliczenia podatkowe oraz na wartości wskaźników istotnych przy naliczaniu wynagrodzeń, co za tym idzie, system do zarządzania firmą wykorzystywany w przedsiębiorstwie powinien zostać do nich niezwłocznie przystosowany.

Pełną gotowość na zmiany w przepisach gwarantuje wykorzystanie w firmie oprogramowania dla biznesu klasy ERP zgodnego z najnowszymi zmianami w prawie. W związku ze zmianami w przepisach producent enova365 właśnie wydał nową wersje systemu (enova365 14.1.)

 

RODO i nowoczesne technologie dla kadr i płac

RODO i nowoczesne technologie dla kadr i płac

Niezbędnik HR – automatyzacja, prawo, RODO, technologie dla kadr i płac

To już  kolejna nasza konferencja, tym razem zaplanowana dla pracowników działów kadr i płac.

Wydarzenie (28.XI.2017) będzie okazją do zdobycia niezbędnej wiedzy dla pracowników działów HR i specjalistów ds. kadr-płac. Przedstawimy aktualne trendy w obszarze HR, zmiany w przepisach kadrowych oraz rozwiązania technologiczne, które usprawniają prace działów kadrowo-płacowych. Na spotkaniu opowiemy o nowych wymogach związanych z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) w rekrutacji i kadrach oraz elektronicznej dokumentacji pracowniczej. Wskażemy na obowiązki w zakresie zarządzania danymi potencjalnych i istniejących pracowników w zgodzie z unijnym rozporządzeniem

Konferencja została zorganizowana przez firmę Soneta oraz miejscowego partnera Infotelecom Sp. z o.o. w formie śniadania biznesowego. Tak jak poprzednia, również ta, odbędzie się w bardzo ciekawej lokalizacji Poznania w centrum eventowym Concordia Design.

Nasi prelegenci:

  • Monika Smulewicz – Ekspert w dziedzinie prawa pracy i kadr-płac

                  Najważniejsze wyzwania dla kadr i płac w 2018 oraz zmiany w przepisach.

  • Grzegorz Nowak – Prezes Aurea Consulting Group

                  Zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych w kontekście europejskiego
                  Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych RODO.

  • Łukasz LechPrezes – Infotelecom sp. z o.o. – Ekspert enova365

                  Pulpity pracownicze w enova365, jako wydajne narzędzie zarządzania kadrami.

  • Radosław Kwiek Analityk systemowy ERPit sp. z o.o. – Ekspert enova365 i Jakub Bauman – ERPit sp. z o.o. – Ekspert enova365

                  Digitalizacja dokumentów w praktyce

 

Udział w spotkaniach jest bezpłatny, po wcześniejszej rejestracji. Ilość miejsc jest jednak ograniczona. Aby przystąpić do programu należy się zarejestrować na www.biznestrendy.eu/konferencje.

Osoby, które nie mogą dołączyć do wydarzenia stacjonarnie mogą zapisać się na transmisje on-line wydarzeń. Dostęp do relacji na żywo przez Internet również wymaga zapisów na www.biznestrendy.eu/konferencje.
Organizatorem cyklu jest Soneta – producent oprogramowania enova365. Patronami medialnymi cyklu są: Dziennik Rzeczpospolita, Gazeta Giełdy Parkiet, portale branżowe erp-view.pl i decyzje-it.pl. Patronami wydarzeń są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Doradców Podatkowych oraz lokalne i regionalne zrzeszenia pracodawców i przedsiębiorców.

Zapraszamy:

Concordia Design
Zwierzyniecka 3, Poznań
Wtorek 28.11.2017,
start: godz.  08:30.

Więcej informacji:

KONTAKT