10 Rodzajów treści wizualnej – cześć 3

10 Rodzajów treści wizualnej - cześć 3

Ankiety i quizy czyli specyficzne Call To Action.

Przykładami wizualizacji, które zwiększają znacznie konwersję, czyli skłaniają klienta do wykonania określonej akcji są bez wątpienia instrukcje obrazkowe, wezwania do działania (Call To Action) oraz różnego rodzaju ankiety i quizy.

7/ wizualne instrukcje krok po kroku

Jest to seria fotografii z opisami, które w sposób sekwencyjny pokazują kolejne kroki prowadzące do wykonania określonej czynności. Są one szczególnie przydatne w celu przekazania informacji „Jak zrobić?”.

Umożliwiają wykonanie określonych zadań, nawet osobom, dla których tradycyjne instrukcje są zbyt skomplikowane. Taki przekaz jest łatwy do zrozumienia. Dodatkowo może zostać opatrzony na przykład dodatkowymi znakami, które w łatwy sposób poprowadzą czytelnika do rozwiązania problemu.

Ekran strony Infotelecom

Mogą być też elementami skomplikowanych instrukcji, które znacznie przyspieszą przyswajanie informacji i uczynią nasz przekaz przejrzystym i zrozumiałym.

8/ Wezwanie do działania (Call To Action)

CTA to narzędzie marketingowe, którego celem jest wywołanie w czytelniku określonej reakcji. Zazwyczaj jest to przycisk lub baner, w który odwiedzający naszą stronę może kliknąć aby dokonać zakupu, zapisać się na newsletter, czy wziąć udział w ankiecie.

CTA są o wiele skuteczniejsze, jeśli przybierają postać graficzną. Ich forma i widoczność mają duży wpływ na współczynnik konwersji, czyli uzyskanie zamierzonego efektu.

CTA Button 2

Nawet najlepiej napisany post może nie wywołać odpowiedniej reakcji, jeśli czytelnik doczytawszy do końca nie będzie jednoznacznie poinformowany o tym, jakiej reakcji oczekujemy od niego.

CTA powinny być jednoznacznie opisane i łatwe do zrozumienia. Przykładowe wezwania do działania to:

CTA Buttons

Bardzo ważne jest także, aby CTA miał związek z treścią. Chodzi o to, aby czytelnik skończywszy czytać, zrozumiał od razu dokąd prowadzi go przycisk. Jeśli w artykule opisujemy przykładowo stworzonego przez nas e-booka, to naturalnym Call To Action będzie:

  • Pobierz teraz,
  • Zarejestruj się aby otrzymać, itp.

Jeśli z kolei chcemy zdobyć czytelników, to oczywiście CTA brzmi:

  • Zapisz się na newsletter,
  • Kliknij, aby być na bieżąco, itd.

Jeśli chcesz rozpowszechnić swój post, to wezwij czytelnika na przykład przez:

  • Polub nas,
  • Udostępnij.

Jeśli nie będzie powiązania między treścią a CTA, to może nie być żadnej reakcji, gdyż czytelnik poczuje się zdezorientowany.

9/ Ankieta/ Quiz

Te dwa narzędzia są doskonałym narzędziem marketingowym służącym do zwiększenia zaangażowania czytelnika.

The questionnaire

Możesz zrobić prosty formularz, aby odpowiedzi były odpowiednio TAK, NIE. To jest najlepsza forma zaangażowania klienta. Czytelnik nie musi niczego opisywać, czy wypełniać i dlatego tym chętniej poświęci parę chwil na udział w Twojej ankiecie.

 

 

 

quizMożesz także zorganizować prosty konkurs, którego celem będzie zdobycie większej ilości czytelników. Na przykład pod hasłem: Odpowiedz na pytania, a możesz wygrać pendrive, ciekawego e-boka, lub cokolwiek innego. Pytania mogą dotyczyć ogólnie tematyki, w której działa twoja firma. Pamiętaj jednak, aby nie była to oferta handlowa.

 

 

 

Możesz zastosować obie te formy, aby czytelnicy poczuli więź z Twoją firmą czy marką, która połączy ich inaczej, niż tylko poprzez cennik.

Pamiętaj, żeby umożliwić innym zapraszanie znajomych i udostępnianie Twojego formularza, tak aby zwiększyć maksymalnie ilość potencjalnych czytelników.

W kolejnej już ostatniej części opiszę „memy” oraz dokonam podsumowania całości

Proszę pozostaw komentarz po spodem, co umożliwi w przyszłości publikowanie treści  bardziej przydatnych dla Ciebie.

Lub napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej lub dołączyć do newslettera.

Napisz maila

  • Podziel się na Twitter
  • Podziel się na Facebook
  • Podziel się na Pinterest
  • Podziel się na Google+
  • Podziel się na LinkedIn