Dlaczego treści wizualne są tak ważne w marketingu – 10 przykładów?
W tworzeniu artykułów treść wizualna jest równie ważna, albo nawet ważniejsza niż sam tekst. Dobra grafika czy film to jest to co wyróżnia Twój post z pośród tysięcy napisanych na ten sam temat.
Wizualizacja stymuluje ludzi o wiele bardziej. Nasz mózg zapamiętuje nawet 90% informacji więcej z przekazu wizualnego niż z tekstu. Dlatego jeśli umieścisz w swoim przekazie obrazy, to masz o wiele większe prawdopodobieństwo, że Twoi odbiorcy utrwalą to sobie o wiele szybciej.
Treści wizualne są bardzo pomocne również w utrzymaniu klienta. Jest to najlepsza broń przeciwko zalewowi wszelkich informacji, które codziennie pojawiają się w Internecie. Ponadto wizualizacje pomagają lepiej zrozumieć temat i zapamiętać go.
Poniżej zamieszczam 10 przykładów treści wizualnej wraz z opisem
1/ Inforafika
Wielu marketingowców stosuje ten rodzaj treści wizualnej. Z analiz wynika, że Infografika jest 3 razy bardziej popularna niż jakiekolwiek inne materiały audio wizualne.
Infografika jest narzędziem, które kompresuje informacje w jednym medium. Upraszcza to znacznie cały przekaz i pozwala łatwo zrozumieć zawartość. Infografika oprócz zdjęć zawiera również proste teksty, czy wykresy aby jak najlepiej uprościć klientowi zrozumienie treści.
Poniżej 10 powodów, które mówią o tym jak ważna jest infografika.
- Sprawia, że informacje są bardziej atrakcyjne
- Pokazuje ciekawe pomysły
- Przyciąga uwagę
- Jest łatwa do zrozumienia
- Zmniejsza nudę
- Budzi zainteresowanie
- Łatwo dostępna treść
- Jest przekonująca.
- Zapada w pamięci
- Można łatwo przekazać informacje
Jeśli masz ciekawe pomysły i chcesz je w prosty sposób upublicznić, żeby zapadły w pamięć Twoim potencjalnym odbiorcom to jest to idealne narzędzie dla Ciebie. Dzięki zdjęciom i wykresom czas zapamiętywania jest bardzo krótki.
2/ Zdjęcia
Jak mówi stare przysłowie, obraz jest wart tysiąca słów. Obraz niesie wiele informacji, które są dostępne natychmiast. Obraz w kilka sekund pokazuje taką ilość treści, jaka w tak krótkim czasie nie możliwa do przekazania żadnym tekstem.
Obrazy powinniśmy stosować szczególnie przy długich tekstach, aby urozmaicić monotonię czytania.
Jeśli dobrze dobierzemy obraz do treści artykułu to w znacznej mierze ułatwi to czytelnikowi zapamiętanie Twojego tekstu. W większości przypadków czytelnicy będą pamiętać tylko kilka kluczowych punktów, ale jest o wiele bardziej prawdopodobne, że zapamiętają dołączone obrazy.
Artykułu ze zdjęciami uzyskują około 74% więcej wyświetleń niż te, które ich nie zawierają.
Jakie zdjęcia dołączać?
Otóż nie wystarczy dołączyć cokolwiek. Obrazy powinny być dobrej jakości i w rozdzielczości pozwalającej na łatwe zapoznanie się z treścią. Nie musisz zatrudniać profesjonalnego fotografa, ale robiąc zdjęcie (nawet smartfonem) postaraj się, żeby było ostre i nieporuszone. Zwróć uwagę, żeby było zgodne z treścią Twojego artykułu.
Można kupić zdjęcia w serwisach stokowych lub pobrać darmowe ale pamiętaj, że Internet to wielka społeczność i o wiele lepszy przekaz niosą te, które są zrobione przez Ciebie w prawdziwym środowisku. Ludzie wolą naturalne zdjęcia czy filmy, bo nabierają zaufania do osoby czy firmy, która pokazuje rzeczywisty obraz prawdziwych ludzi.
Obrazy są jednym z najważniejszych składników prezentacji produktów w sklepach internetowych. Zadbaj zatem, aby zdjęcia produktów były jak najlepsze. Pamiętaj, że klient nie może dotknąć Twojego produktu i obraz jest wszystkim co ma. Jeśli zamieścisz słabej jakości zdjęcia, to bardzo zmniejszysz prawdopodobieństwo zakupu.
3/ Karty – cytaty
Używaj cytatów. Możesz urozmaicić swój tekst poprzez cytowanie znanych sentencji. Możesz też wzmocnić siłę cytatu poprzez posłużenie się zrzutem ekranu z cytatem.
Takie Karty-cytaty są podobne do memów (napiszę o nich w następnej części). Różnicą między nimi jest to, że memy tworzone są jako imitacje, a taka karta jest zrzutem ekranu rzeczywistego tekstu obrazu, czy fragmentu filmu.
Więc jeśli chcesz się takim cytatem posłużyć, to przygotuj odpowiedni obraz i opisz go tak, aby wzmocnić swój przekaz. W końcu chodzi o to, żeby te cytaty wzmacniały Twój przekaz, a nie odwrotnie.
W kolejnych dwóch częściach opiszę pozostałe formy przekazu wizualnego…
Proszę pozostaw komentarz po spodem, co umożliwi w przyszłości publikowanie treści bardziej przydatnych dla Ciebie.
Lub napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej lub dołączyć do newslettera.