7 porad jak przygotować treści, które konwertują?

7 porad jak przygotować treści, które konwertują?

Jak napisać treści na stronę, bloga żeby zmieniały odwiedzających w klientów?

Na początek musimy sobie zadać kilka pytań.

  • Czy tekst powinien być zwięzły? Tak.
  • Czy treść musi być jasna? Absolutnie tak.

Pióro

Zwięzłość i jasność przekazu powodują, że przekaz jest strawny, co jest bardzo ważne, jeśli chcesz, aby ktoś przeczytał Twoje słowa i z łatwością je zrozumiał. Jednakże nawet, jeśli napiszesz najbardziej klarowny i przejrzysty tekst, to nie będzie on miał żadnej wartości, jeśli nie będzie zawierał wezwania do działania.

Przekonujący artykuł musi zafascynować Twoją grupę docelową i nakłonić do wykonania działania. Musisz starać się wzbudzić jakieś fascynacje, spowodować, że przekazywane informacje będą cenne dla Twojej grupy docelowej. Nie zostawiaj im też problemu na koniec. Muszą jasno wiedzieć, co mają teraz wykonać. Pamiętaj o CTA ( call-to-action), czy jasnym wezwaniu do działania.

Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, to przeczytaj tekst poniżej. Wystarczy zastosować kilka wskazówek, zdobyć trochę praktyki i przeczytać sporo innych tekstów. Mistrzem w przejrzystym pisaniu był Ernest Hemingway. Polecam czytanie, jako obowiązkowe zadanie copywritera, a przy okazji ciekawa rozrywka.

Jak Pisać przekonujące treści?

Naturalne treści pisanie

Zanim rozpoczniesz pisanie treści kolejnego mailingu, albo artykułu na stronę, spróbuj zastosować kilka poniższych wskazówek. Trochę czasu pochłonie przeczytanie i przemyślenie, ale włożony w to wysiłek jest wart efektu. Poniżej opiszę jak sformatować wiadomość, aby osiągnąć jak najlepszy skutek.

1/ Przemyśl, do kogo piszesz. Co jest Twoim docelowym targetem?

Twój klientDobry wędkarz wie, że nie każda ryba złapie się na tą samą przynętę. Trzeba stosować różne na różne ryby. Wędkarze wiedzą, jakie gatunki reagują na gumowe przynęty, jaka ryba przyjdzie po robaka, a jaka złapie się na dżdżownicę. Wiedzą również, że trzeba zmieniać techniki w zależności od pory dnia, warunków wodnych i atmosferycznych. Ciągle zdobywają informacje o środowisku, w jakim ryby żyją, aby przyciągnąć ich uwagę i złapać na haczyk.

Aby dokładnie dostosować swój przekaz do klienta, musisz pokazać mu jak najwięcej dopasowanych do niego korzyści. Zatem przed rozpoczęciem pisania musisz poznać jego preferencje zakupowe, cele i wyzwania. Czyli krótko mówiąc musisz stworzyć osobowość Twojego klienta, czyli tak zwaną Personę.

2/ Wykorzystaj psychologię wyłączności.

Psychologia biznesuJeśli chcesz uzyskać więcej ruchu i zwiększyć swoje szanse na sprzedaż, spraw, aby Twoi czytelnicy poczuli się wyjątkowo. Powiedz im, że zostali wybrani specjalnie i specjalnie dla nich tworzysz swoją ofertę. Pamiętaj, żeby zrobić to w dobry i nienachalny sposób. Potrzebujesz trochę wiedzy marketingowej, która tworzyła się przez dziesięciolecia. W rzeczywistości w górnej części hierarchii potrzeb znajduje się Twoja samoocena. Sposób, w jaki postrzegamy samych siebie.

Ludzie w Google grają ekskluzywnymi kartami, na przykład wprowadzając nowe wersje Google+, zapraszają do testowania wersji beta tylko wybranych użytkowników. Zespół marketingowy Google starał się stworzyć pragnienie wśród użytkowników, aby chcieli znaleźć się w gronie wybranych. I udało się im. Psychologia bardzo się przydała.

3/ Zrób to emocjonalnie

emocje 2Jeśli chodzi o konwersję potencjalnego klienta, to cechy produktu i zalety serwisu zostaw na początek daleko. Dlaczego? Ponieważ podane suche właściwości produktu lub usługi odwołują się do logicznej części mózgu Twojego potencjalnego klienta. Zakupy w większości przypadków nie są napędzane przez logikę. Zależą one od emocji, co wyjaśnia, że najlepsze reklamy to te, które potrafią nas rozweselić, wzruszyć czy nakłonić do tego, aby nagle zadzwonić do ukochanej osoby.

Na przykład kampania reklamowa „Real Beauty” firmy Dove była tak mocna i skłaniająca do myślenia, że rozeszła się jak wirus. Kampania trwała przez ponad dekadę i została dostrzeżona przez miliony kobiet, które zostały dowartościowane przekazem:

„Nie jesteś zdefiniowana przez Twój makijaż”

Ten przekaz wytworzył mnóstwo emocjonalnych momentów. To te emocje spowodowały, że kampania odniosła ogromy sukces.

  • Podziel się na Twitter
  • Podziel się na Facebook
  • Podziel się na Pinterest
  • Podziel się na Google+
  • Podziel się na LinkedIn