E-commerce SEO Lista kontrolna

Podstawy i najlepsze praktyki pozycjonowanie witryny.

seo lista kontrolna - grafika

Pojawienie się Twojego sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania w Google czy Bing nie jest tak skomplikowane, jak może się wydawać. Zasadniczo, Twoim celem, gdy optymalizujesz witrynę pod kątem wyszukiwarek, jest ułatwienie indeksowania robotom wyszukiwarek. Kolejne cele to pokazanie że jesteś autorytetem (linki zwrotne i treść) i umieszczenie słów kluczowych, po których Twoja strona ma być wyszukiwana.

Jedną z rzeczy, o których warto pamiętać jest to, że pojawienie się Twojej strony w wynikach wyszukiwania dla bardzo konkurencyjnych fraz jest trudne i może zająć trochę więcej czasu. SEO to gra długoterminowa o budowanie pozycji i rozwój Twojej marki. Jeśli szukasz szybkich zwycięstw, nastaw się na płatne reklamy.

Zakładając, że jesteś przygotowany na budowanie pozycji w dłuższym czasie i jesteś gotów poczekać cierpliwie na wyniki, to SEO może opłacić się ogromnie. Ruch organiczny jest bezpłatny i badania marketingowe wykazują, że 39% klientów pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania.

Poniższa lista kontrolna obejmuje najwięcej funkcji, jak to możliwe. Gdy przejdziesz przez każdy punkt z listy kontrolnej i będziesz pracować wytrwale, aby upewnić się, że każdy punkt został wypełniony, to będziesz w stanie osiągnąć sukces.

Konfiguracja: Zalecane narzędzia

  • Podłącz Google Analytics.
  • Podłącz Narzędzia dla webmasterów Google.
  • Podłącz Narzędzia administracyjne Bing.

Narzędzia dla webmasterów

  • Tworzenie mapy strony XML dla Google i Bing Webmaster Tools jest łatwe. Jeśli korzystasz ze skryptu WorPress, to możesz skorzystać z gotowego pluginu. Możesz też sam utworzyć taki plik korzystając z wytycznych dla Webmasterów. Przykładowy adres mapy strony wygląda tak: (www.twójsklep.com/sitemap.xml)
  • Skorzystaj z Narzędzi Google dla webmasterów, aby sprawdzić czy obsługa błędów na stronach 404/500 działa prawidłowo, czy nie występuje powielanie treści lub nie ma błędów indeksowania. Jeśli wystąpią jakiekolwiek błędy, staraj się naprawić je

Wyszukiwanie słów kluczowych

  • Użyj Google Keyword Planner w celu ustalenia liczby wyszukiwań słów kluczowych i uzyskaj ich propozycje. Sprawdź czego użyć, aby klienci znaleźli Twoje produkty? Użyj Planera do określenia ilości wyszukiwań dla różnych fraz. Stamtąd wybierz słowa kluczowe i frazy, które są najbardziej popularne. Powinny być to frazy i słowa kluczowe, które najbardziej pasują do Twojego biznesu.

Optymalizacja strony

  • Upewnij się, że używasz jednego, i tylko jednego tagu H1 na swoich stronach. H1 (nagłówek 1) często używany jest jako główny nagłówek na stronie i zazwyczaj zawiera główne słowo kluczowe.
  • Upewnij się, że znaczniki H1 stosowane są przed innymi znacznikami nagłówka (H2, H3, H4). Tagi powinny być stosowane w hierarchicznej kolejności.

 

szczegóły nagłówków

  • Pamiętaj, aby tytuły stron miały nie więcej niż 70 znaków. Jeśli użyjesz ich więcej, to i tak zostaną obcięte w wynikach wyszukiwania.
  • Pisz ciekawe tytuły stron, które będą zrozumiałem dla człowieka. Upewnij się, że słowa kluczowe, które zostały przez Ciebie użyte, pasują do treści strony.

meta opis

Search engine optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek

  • Pamiętaj, że meta opis ma się zmieścić w 150 znakach. Jest to ten fragment tekstu, który znajduje się zaraz pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania. Upewnij się, że wyraźnie opisuje stronę i zawiera słowa kluczowe. Każda strona powinna mieć unikalny meta opis.
  • Upewnij się, że główne słowo kluczowe jest w adresie URL strony.

 

SERP - widok

Wyniki wyszukiwania Google

  • Upewnij się, że Twoje obrazy zostały opisane za pomocą tagów ALT, azałączone pliki mają nazwy. Roboty wyszukiwarek nie mają oczu i zaindeksują obrazy z nazwami jakie wpiszesz. Innymi słowy, nie używaj nazw obrazów (DSC-2112300), ale raczej napisz nazwę tego co na nich się znajduje (telefon komórkowy Android). Obrazy też są indeksowoane i będą dodane do indeksu z nazwą jaką napiszesz.
  • Staraj się unikać podkreśleń i (_) w adresach URL, a kreski (-) stosuj oszczędnie.

Linki zwrotne

  • Tworzenie strategii budowania linków. Budowanie linków zwrotnych jest procesem, który ma na celu umieszczenie na innych stronach internetowych linku do Ciebie. Im więcej stron internetowych odwołuje się do Twojego sklepu lub konkretnych stron w sklepie, tym wyższa będzie ranga Twojej strony dla określonych słów kluczowych.
  • Zobacz linki prowadzące do stron konkurencji. Możesz do tego celu użyć takiego narzędzia jak openlinkprofiler.org i dotrzeć do interesujących Cię stron internetowych oraz zachęcić ich właścicieli do linkowania do Ciebie. Za pomocą takiego narzędzia jak ahrefs.com możesz zobaczyć, jak konkurencyjna lub podobna do Twojej strona jest zoptymalizowana.

Treści

  • Tworzenie strategii treści. Jakie frazy i słowa kluczowe klienci mogą wpisywać wyszukując produktów przed zakupem? Twórz regularnie wysokiej jakości treści wokół tematów opisujących produkty w Twoim sklepie. Daj możliwość potencjalnym klientom dowiedzieć się o nich więcej znaleźć je u Ciebie. Na przykład, jeśli sprzedajesz gitary, możesz napisać na blogu na tematy takie jak: „jak się uczyć na gitarze dla początkujących”, „5 najlepszych gitarowych akordów do nauki dla początkujących” albo „jak zmienić struny gitary w 5 minut „.
  • Upewnij się, że na każdej Twojej stronie masz co najmniej 250 słów opisujących produkt. Wyszukiwarki takie Google indeksują strony w oparciu o to, co te strony im mówią. Jeśli nie piszesz dobrych tekstów zawierających odpowiednią ilość słów kluczowych na każdej stronie, to nie zmniejszasz sobie szanse na podniesienie Twojej pozycji w rankingu wyszukiwarki. Jakość treści jest bardzo istotna i ma ogromny wpływ na to, w jakim czasie Twoja strona zostanie wypromowana.
  • Strony informacyjne i blogi powinny zawierać co najmniej 500 słów. Nie zwiększaj liczby słów kluczowych na siłę, bo to nie pomoże. Jakość jest ważniejsza niż ilość.
  • Unikaj duplikowania treści. Dla przykładu, jeśli masz więcej niż jedną stronę z tym samym opisem produktu, to jest dobrym pomysłem, aby użyć tagu kanonicznego (Tag kanoniczny jest używany w sytuacji, gdy mamy w serwisie zduplikowaną treść – za jego pomocą wskazujemy wyszukiwarce preferowaną wersję strony. Obowiązkowo rel=”canonical” powinno się stosować np. w sklepach internetowych na stronach kategorii)i na tych stronach.
  • Napisz unikalne opisy produktów. Zgodnie z poprzednim punktem, wszystkie treści na Twojej stronie internetowej powinny być unikalne i napisane przez Ciebie. nie należy używać opisów produktów od producentów.
  • Warto dodać recenzje produktów do stron produktowych. To doda więcej treści do stron produktów,pomoże im osiągnąć większą rangę i stworzy tak zwany długi ogon słów kluczowych.
  • Konfiguracja przekierowania. Nie usuwaj stron lub treści bez uprzedniego utworzenia przekierowania. Nawet jeśli usuniesz produkt, który już nie istnieje lub nie jest w sprzedaży, to skonfiguruj przekierowanie tak, aby wskazywał inny towar Jeśli nie wiesz, gdzie przekierować stronę, po prostu przekieruj ją do strony głównej.

Budowanie reputacji

  • Wprowadź informację o firmie na inne platformy, takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn i Google+. Postaraj się zarejestrować markę tak, aby adres URL pojawiał się jako Facebook.com/NazwaFirmy. To pomaga klientom znalezć Ciebie w wyszukiwarce
  • Tworzenie profili biznesowych na portalach, które są do tego przeznaczone i które pozwalają na zarządzanie Twoją marką. Na przykład Amazon, Google Business, YellowPages, Allegro. To pomaga utworzyć wiele linków zwrotnych do Twojej witryny i podnieść ranking w wynikach wyszukiwania.

Inne czynniki rankingowe

  • Upewnij się, że sklep internetowy jest przyjazny urządzeniom mobilnym. Sprawdzić, jak Twój sklep wygląda na ekranie urządzenia mobilnego.
  • Upewnij się że sklep otwiera się szybko. Prędkość jest czynnikiem rankingu.Uużywaj narzędzi developers.google.com/speed/pagespeed/ aby zobaczyć prędkość otwierania się strony oraz możliwości optymalizacji wydajności Twojego sklepu???
  • W przypadku wątpliwości co do optymalizacji, poszukaj pomocy w pomocy Google dla Webmasterów (https://developers.google.com/web/fundamentals/performance/) Istnieje wiele wątpliwych praktyk, które obecnie mogą przynieść witrynie więcej szkody niż pożytku,.

Końcowe uwagi

  • Po przejściu listy kontrolnej, Twoja strona może rozpocząć wspinaczkę w rankingach wyszukiwania. Pamiętaj, aby dać jej trochę czasu, zwłaszcza jeśli sklep jest nowy. Warto zwrócić uwagę na takie rzeczy jak częste tworzenie treści, praca nad budowaniem relacji z klientami oraz budowanie linków zwrotnych.
  • Jeśli nie masz jeszcze bloga, to go stwórz i zacznij budować treści. Według Search Engine Journal, firmy, które prowadzą blogi mają 43,4% więcej zaindeksowanych stron. Oznacza to z kolei więcej możliwości znalezienia Ciebie, dowiedzenia się o Twojej marce i zakupu produktów.

 

Tadeusz Korach

  • Podziel się na Twitter
  • Podziel się na Facebook
  • Podziel się na Pinterest
  • Podziel się na Google+
  • Podziel się na LinkedIn