Zmiana certyfikatu publicznego w mechanizmie JPK

Zmiana certyfikatu publicznego w mechanizmie JPK

Ważna zmiana Ministerstwa Finansów w mechanizmie JPK

Ministerstwo Finansów wydało komunikat w sprawie zmiany certyfikatu klucza publicznego do środowiska produkcyjnego Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK).
22.08.2019 Ministerstwo Finansów dokonało zmiany certyfikatu klucza publicznego do środowiska produkcyjnego JPK.

W związku z tą zmianą, podczas wysyłki plików JPK pojawi się błąd uniemożliwiający wysyłkę.
Aby dokonać prawidłowej wysyłki plików należy posługiwać się nowym certyfikatem, obowiązującym od dnia 23.08.2019 r.

Uwaga! W sytuacji gdy wysyłka pliku JPK nastąpiła w okresie od 23 sierpnia i plik w enova365 stale ma status Przetwarzanie (MF), niezbędnym jest ponowne przygotowanie i wysyłka pliku.
Nowy plik powinien być przygotowany ze wskazaniem celu złożenia jako Złożenie po raz pierwszy.

Nadążając za zmianami, producent oprogramowania, przygotował  wersję specjalną programu enova365 o numerze 1907.0.1, zawierająca nowy certyfikat pozwalający na realizację wysyłki pliku JPK od dnia 23.08.2019 r..
Nowa wersja została opublikowana na stronie naszej stronie www, czyli TUTAJ.

 

Wystarczy zainstalować wersję na jednym stanowisku w firmie, z którego nastąpi wysyłka (ponieważ wersja 1907.0.1 nie wymaga konwersji bazy).
W związku z tym, że ostateczny termin wysłania JPK mija 26.08.2019 (ponieważ 25.08.2019 jest dniem świątecznym).
Na końcu tego posta, jest instrukcja, jak wysłać JPK ze starszej wersji programu enova.

 

DO POBRANIA ENOVA365 WERSJA 1907.0.1

STRONA MINISTERSTWA Z CERTYFIKATEM

 

BRAK MOŻLIWOŚCI INSTALACJI NOWEJ WERSJI ENOVA365? 
TO NIE PROBLEM.

Można to zrobić w poniższy sposób do wygenerowanego pliku JPK z dowolnej wersji programu.

  • Wygenerowany plik JPK w systemie enova365 zapisywany jest do wcześniej skonfigurowanego katalogu na dysku twardym. W przypadku interfejsu okienkowego, wskazana ścieżka określa lokalizację na dysku lokalnym, dla interfejsu przeglądarkowego lokalizacja wskazana w konfiguracji jest to lokalizacja na komputerze na którym zainstalowany został serwer. Znajomość miejsca przechowywania jest istotna w momencie zaczytania pliku JPK do aplikacji Klient JPK 2.0.https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/aplikacje-do-pobrania/
  • Instalacja i skonfigurowanie aplikacji Klient JPK 2.0 według wytycznych z Podręcznika użytkownika aplikacji dostępnych w poniższym linku:
    https://www.podatki.gov.pl/media/3952/podr%C4%99cznik-u%C5%BCytkownika-klientjpk_-2-0_20190108.pdf
  • W celu rozpoczęcia wysyłania pliku JPK do Ministerstwa Finansów należy wybrać Wyślij dokument -> Dodaj dokument – w tym miejscu wskazujemy zapisany plik w formacie .xml wygenerowany z enova365,np. JPK_VAT_20190823_113246, a następnie postępować według procedur opisanych w Podręczniku użytkownika aplikacji Klient JPK 2.0

 

 

  • Podziel się na Twitter
  • Podziel się na Facebook
  • Podziel się na Pinterest
  • Podziel się na Google+
  • Podziel się na LinkedIn

Weź udział w dyskusji

Twój adres email nie będzie opublikowany